Jokainen viesti on brändiviesti
Viestintä on yrityksen toiminnoista jännästi erilainen kuin muut. Se voi olla aktiivista ja suunnitelmallista, mutta myös tahatonta. Joissakin tilanteissa se, ettei viesti mitään, voi viestittää yrityksestä paljonkin, eikä välttämättä mairittelevalla tavalla.
Jokainen yrityksesi viesti on brändiviesti, tahdoit tai et. Verkkosivujesi, tiedotteidesi ja somepäivitystesi jokainen virke muovaa yrityskuvaasi lukijan päässä.
Me olemme apunasi viestinnän eri tarpeissa ja vaiheissa — vaikka yrityksesi perustamisesta alkaen, kun etsit vielä omaa ääntäsi. Sidosryhmäviestinnästäsi voit sopivia siivuja ulkoistaa meille kokonaankin.
Sisällöntuotanto
Verkkosivut, asiakas- ja henkilöstölehdet, esitteet, yritysvideot, somekanavat, lehtimainokset ja muut – pidämme huolen siitä, että viestisi on kirkas, selkeä ja brändillesi ominainen kaikkialla.
Sparraus ja konsultointi
Tiedät mitä pitäisi maailmalle sanoa, mutta kaipaisit ammattilaisen apua viestin muotoilemisessa? Älä epäröi ottaa yhteyttä. Pienet säädöt säädetään tarvittaessa vaikka lennosta kuntoon; vähän isommille pitää varata enemmän aikaa. Yhdessä pallottelemalla saadaan hyvää jälkeä tehokkaasti.
Tiedottaminen
Lehdistötiedotteet, uutiskirjeet ja muut suorapostit kannattaa laatia taiteen sääntöjen mukaan, jotta ne tavoittavat kohdeyleisönsä parhaiten. Voimme myös tehdä uutisseurantaa määrittelemistäsi aiheista.
Ydinviesti haussa, mutta workshopit väsyttävät? Tilaa kilpailijakatselmus.
Kilpailijakatselmus on työkalu yrityksesi ydinviestin ja halutessasi myös visuaalisen ilmeen löytämiseen.
Se on syntynyt käytännön tarpeesta: kaikilla ei riitä aikaa tai energiaa istua tuntikausia workshopeissa mainostoimiston kanssa pohtimassa oman firman erottautumistekijöitä. Kilpailijakatselmuksella saavutetaan samat tavoitteet, mutta selviät paljon vähemmällä vaivalla.
Katselmuksessa
- tunnistamme hyviä – ja huonoja! – viestinnällisiä ja visuaalisia käytäntöjä
- löydämme tapoja erottautua kilpailijoista
- löydämme suunnan yrityksesi ydinviestille
Homma etenee näin:
- Nimeät meille 4–5 tärkeintä kilpailijaasi.
- Me paneudumme kilpailijoiden (ja sinun yrityksesi) verkkosivuihin ja analysoimme pääviestin ja visuaalisen ilmeen vahvuudet ja heikkoudet.
- Pidämme yhdessä parin tunnin purkupalaverin, jonka päätteeksi esitämme sinulle katselmuksen pohjalta muutaman kysymyksen yrityskuvaasi liittyen.
- Vastaat kysymyksiin omaan tahtiin, vaikkapa sähköpostitse.
Vastaustesi pohjalta löydämme yrityksesi oman äänen ja persoonallisuuden päälinjat. Niiden varaan voimme lähteä rakentamaan viestiäsi eri kanaviin.