Värikäs on TUL:n markkinoinnin pääyhteistyö­kumppani

Suomen urheiluelämää on vaikea kuvitella ilmanSuomen Työväen Urheiluliitto TUL ry:tä. Yli 100-vuotiaalla valtakunnallisella järjestöllä on ollut mittaamattoman tärkeä rooli niin terveiden elämäntapojen ja harrastusten vaalijana kuin huippu-urheilijoidenkin kouluttajana.

Jälleenrakennuksen aikaan lähes joka kylään nousi oma TUL:n seura. Nuorisolla riitti esikuvia, kirkkaimpana tähtenä monilahjakas Tapio Rautavaara, joka keihään olympiakultineen oli TUL:lle parasta mahdollista mainosta.

TUL Kuvat responsiivisista verkkosivuista

Ilmeuudistus

Tänä päivänä TUL tekee edelleen arvokasta työtä kaikenikäisten suomalaisten liikuntaharrastuksen edistämiseksi. Satavuotisjuhlan lähestyessä liitto halusi uudistaa ilmeensä nykypäivän vaatimusten mukaiseksi. Meillä oli ilo päästä suunnittelemaan heille uusi visuaalinen identiteetti logoineen, pääviesteineen ja verkkosivuineen kaikkineen.

Perinteisen ja arvokkaan liiton imagoa ei toki voi räjäyttää kokonaan uusiksi. Tavoitteena oli ilmeen modernisointi vanhaa kunnioittavalla ja tunnistettavalla tavalla, avainsanoina ”asiantunteva, raikas, hyväntuulinen ja tasa-arvoinen”. Tämä ajatus oli ohjenuorana kautta koko suunnitteluprosessin. Sen lopputulemana olemme toistaiseksi tuottaneet verkkosivujen ja graafisen ohjeiston lisäksi markkinointimateriaalia moneen lähtöön, esim. pipoja, kangaskasseja ja banderolleja.

TUL Aviisi-lehden referenssikuva
TUL painettu kangaskassi