17.05.2017

Erikoiskuljetus
kääntää katseet

Olet ehkä kohdannut niitä tien päällä: varoitusauto edellä valot vilkkuen ja kyltti katolla, perässään hitaasti matava erikoisrekka hervottoman kokoisessa lastissa joka hädin tuskin mahtuu tiukassa mutkassa kääntymään. Suomessa ja Pohjoismaissa raskaiden ja ylimittaisten kuljetusten markkinajohtaja on Silvasti, perheyritys jo toisessa polvessa.

Ajanmukaisella kalustolla operoiva Silvasti tarvitsi myös ajanmukaisen, mutta yhtiön perinteitä kunnioittavan ilmeen. Jukka Silvasti oli jo 1970-luvun alussa oivaltanut, että liikennemerkeistä tutut kirkas keltainen ja punainen toimivat myös erikoiskuljetuksissa tehokkaina huomioväreinä. Ne muodostuivatkin jo tuolloin yrityksen tunnusväreiksi.

Tältä pohjalta lähdimme luomaan Silvastille uutta visuaalista ilmettä ja viestinnällistä linjaa. Kevään mittaan syntyivät niin uudet verkkosivut, graafinen ohjeisto, painetut yritys- ja palveluesitteet kuin käyntikortitkin. Samalla vauhdilla suunnittelimme Silvastille myös osaston maailman suurimmille projektikuljetusmessuille Antwerpeniin.

Brändi-ilmettä voi ja kannattaa markkinoida myös epätyypillisemmissä yhteyksissä. Tällä hetkellä suunnittelupöydällämme on muun muassa Silvasti-aiheinen vesipullo- ja teepussietiketti. Matka jatkuu!